Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
23.04.2015 09:50 - Свинята и кравата
Автор: ikra Категория: Други   
Прочетен: 5326 Коментари: 7 Гласове:
27


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
image

Живял в един град богат, но много стиснат човек. Всички го познавали като голям скъперник, затова никой не го обичал. Той забелязвал това и никак не му се нравело. Чудел се какво да направи, за да го харесват. Накрая решил да разпространи сред  всички, че след като умре ще остави част от богатството си за благотворителност. Но въпреки това нямало никакъв резултат. Тогава срещнал един мъдрец и го помолил за разяснение и съвет. Мъдрецът му казал: „Сега ще ти разкажа една притча за свинята и кравата, може би ще намериш отговор на въпросите си: "В един обор живеели една до друга свинята и кравата. Един ден свинята се оплакала на кравата: „Мен изобщо не ме обичат хората, а теб все с добро те споменават. Разбирам, ти им даваш мляко, но от мен имат още повече ползи. Дори от кожата ми правят здрави обувки, а от козината ми най-хубавите четки за зъби, въпреки това не ме обичат, недоумявам защо?!” Кравата я погледнала съчувствено и й казала: „Може би, приятелко моя, защото ти им даваш всичко това след като умреш, а аз им го давам докато съм жива.”  



Гласувай:
27



Следващ постинг
Предишен постинг

1. aip55 - Точно така!
23.04.2015 15:52
Да срещнеш хубави мисли за себе си е добре докато си жив. След като умреш файдата е никаква защото не можеш да им се нарадваш!
цитирай
2. ikra - Да, съгласен съм с вас!
23.04.2015 17:03
aip55 написа:
Да срещнеш хубави мисли за себе си е добре докато си жив. След като умреш файдата е никаква защото не можеш да им се нарадваш!

Лек ден :)
цитирай
3. vmir - Чудесна басня!
23.04.2015 17:08
Хората имат нужда от съдействие непрекъснато, затова и ценят който им го дава редовно и не обичат скъперниците, които очакват от тях признание заради обещания, неподкрепени с никакво лично усилие.
цитирай
4. vmir - Същото е и с онези,
23.04.2015 17:21
които правят жест и после очакват вечна признателност и преданост. Че какъв жест е тогава, ако ще бъде отново и отново заплащан?
Това е по-зле от търгашество.
цитирай
5. donchevav - Човек е програмиран да прави добро ...
23.04.2015 20:29
Човек е програмиран да прави добро преживе ей тъй, както диша - вижте децата, те не се замислят за последствията за себе си - чистосърдечно са готови да се раздадат, ако някой не ги е научил на обратното:). За това се разказваше и в историята в предишния ти постинг, скъпи Икра. Злото и порокът се придобиват в резултат на толкова много отрицателни въздействия върху невинната и чиста личност... Но злото не е трайно в човешката душа - винаги идва миг на просветление. Ето и свинята най-после се е замислила за имиджа си, и скъперникът - също... Не че ще променят същността си – иначе светът щеше да стане прекалено добър, безличен и сив. Или както Дяволът от Елин-Пелиновия разказ умолява свети Христофор: „Силний Песоглавецо, пренеси ме на другата страна, за да спася хората. Там изчезнаха всички пороци и добродетелите ще умрат, защото няма вече от какво да живеят.”
Ех, хубав е този свят – и смислено построен – има от всичко в него - за всички!
Хубава притча! Поздрави, скъпи Икра!
цитирай
6. josarian - Страхотна притча!
23.04.2015 21:02
Човек трябва да раздава - доброта, човечност, любов. И да не търси отплата. Тя ще дойде сама:)
цитирай
7. getmans1 - Ле-ле-е, ...
23.04.2015 22:37
... колко ще се припознаят като крави, чак ми се иска да съм свинята пък дано са ми благодарни когато си хапват, замезват или си обуват ... цървулите! :)

Келепирджийска ми се види тая притча, също като нашенската поговорка „Преклонена главица ............ “ има и още скрит смисъл!
„Нищо не е това което изглежда.“

Лошо е да си скъперник но добро ли е да си прахосник, и когато пукнат единия ще остави спомени, другия имане а наследниците имат нужда и от едното и от другото.

Тъй де, и „тако и вако е“ пък и ако се замислите сигур ще ви светне що я свързвам тая притча с нашенската поговорка от която мнозина нахалост се срамуват!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: ikra
Категория: Други
Прочетен: 4758305
Постинги: 1065
Коментари: 8468
Гласове: 49114
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031